Latvijas Koncerti uzmet

Aicinām atsaukties un komentāros (spied apakšā uz cipariņa) dalīties visus, kam bijusi bēdīga pieredze sadarbībai ar VSIA “Latvijas Koncerti”.

Teiksim NĒ pašdarbībai, korupcijai, interešu konfliktam un klajai neprofesionalitātei mūzikas menedžmentā Latvijā. Kam drosme, sekojiet Carion mūziķu piemēram paraksiet savu komentāru ar savu vārdu un uzvārdu. Tiem, kas baidās, komentējiet anonīmi, bet neklusējiet!

Lūdzam specifiskus piemērus, gadījumus, skaitļus. Bijāt liecinieki programmu plaģiātismam? Kādam? Novērojāt interešu konfliktu vai neētisku rīcību, kādu? Likuma pārkāpumi ? Vērsīsim sabiedrības uzmanību un rosināsim pozitīvas un sen vajadzīgas pārmaiņas!

Šeit Ata Rozentāla raksts laikrakstā “Diena”, 1.3.16

http://www.diena.lv/kd/muzika/vacijas-koncertagentura-sasutusi-par-vsia-latvijas-koncerti-attieksmi-14131913

Vācijas koncertaģentūra sašutusi par VSIA Latvijas koncerti attieksmi

Ja šovakar Lielās mūzikas balvas ceremonijā uzvarētāju vidū tiks nosaukts obojista Egila Upatnieka vārds, visticamāk, viņš tomēr uz skatuves nekāps. Mūziķis kopā ar kolēģi Egīlu Šēferu spēlē arī dāņu kvintetā Carion, un šī ansambļa uzstāšanās Rīgas festivālā šā gada 15. jūnijā ir apdraudēta, par ko trauksmi ceļ Vācijas mūzikas aģentūra Rosenthal Musikmanagement. Tāpēc E. Upatnieks informējis VSIALatvijas koncerti, lai nerēķinās ar viņa dalību Lielās mūzikas balvas ceremonijā.

“Pēc vairāku mēnešu saskaņošanas š. g. 29. janvārī VSIA Latvijas koncerti rakstiski apstiprināja Carion koncerta norisi, apstiprinot vietu, laiku, programmu un arī līguma summu, kā arī ziņoja, ka projekta vadītājs sūtīs mums līgumu. Nedēļu vēlāk mēs saņēmām ziņu, ka finansiālu apsvērumu dēļ koncerts tomēr atcelts. Mēs nepiekritām koncerta atcelšanai un vērsām uzmanību uz to, ka ne reizi savstarpējā sarakstē nav minēts fakts, ka apstiprinājums atkarīgs no kādiem citiem apstākļiem – finansiāliem apsvērumiem vai vēlāka padomes lēmuma. Saskaņā ar starptautiski pieņemtām normām mūzikas biznesā šāda rīcība ir rupjš līgumsaistību pārkāpums pat tad, kad formāls līgums nav vēl parakstīts. Rakstisks abpusējs apstiprinājums ir pietiekams, lai spēkā stātos līgumsaistības, kuru nepildīšana ir pamatots iemesls, lai vērstos tiesā,” vēstulē Kultūras ministrijai raksta Rosenthal Musikmanagement pārstāve Katarīna Lenke. Gadījumā, ja konflikts turpināsies, aģentūra izteikusi apņēmību vērsties Vācijas Koncertu un mākslas aģentūru asociācijā.

Kvintets Carion lepojas, ka viņu koncerti un ieraksti regulāri saņem augstu novērtējumu tādās prestižās publikācijās kā BBC Music Magazine, Gramophone un citās. Kvintets ar panākumiem pērn koncertējis Cēsu Mākslas un mūzikas festivālā, un šā gada 9. martā gaidāms mūziķu koncerts Liepājas Zvaigžņu festivālā.

“Man ir kauns manu dāņu un vācu kolēģu priekšā, teikšu godīgi. Mēs, mūziķi, smagi strādājam, lai Latvijas vārdu nestu pasaulē pašā labākajā nozīmē. Ir briesmīgi, kad šī reputācija, ko ceļam, tiek grauta tik ārkārtīgi neprofesionālas rīcības dēļ. Visādi taču var gadīties ar budžetu, bet tad taču nedrīkst sūtīt apstiprinājumu bez seguma! Nedzīvojam taču deviņdesmitajos gados, kad šādi uzmest Latvijā bija ieraksta prakse. Aģentūra šim koncertam jau bija rezervējusi laiku mūsu kalendārā, mēs atteicām ierakstus un citas aktivitātes tā dēļ,” izsakāsCarion klarnetists Egīls Šēfers.

VSIA Latvijas koncerti valdes loceklis Guntars Ķirsis par Dienas interesi šķiet izbrīnīts, sakot, ka, cik viņam zināms, producenti ir sarunu procesā un konkrēti lēmumi vēl neesot pieņemti. Viņa desmit gadu pieredzē šis esot pirmais gadījums, kad žurnālisti zvana un interesējas par konkrēta līguma slēgšanu. Sakritība, bet arī konflikta otras puses pārstāve K. Lenke norādījusi, ka vairāk nekā desmit gadu laikā nav pieredzējusi tādu rīcību, kādu tagad pārmet Latvijas koncertiem. Plašāk radušos situāciju G. Ķirsis komentēt nevēlējās.

Egils Upatnieks mūziķu izplatītajā paziņojumā presei izteicis cerību, ka izdosies šo situāciju atrisināt profesionāli un koncerts 15. jūnijā Rīgā notiks. Viņš arī kritizējis Latvijas koncertu darbību, faktiski sagrābjot varu un pamazām kļūstot par galveno mūzikas dzīves noteicēju Latvijā – savā ziņā monopolistu. Viņš esot dzirdējis arī citu mūziķu kritiskus izteikumus, taču daudzi vairoties runāt publiski, jo baidoties, ka tad nebūs iespēja muzicēt koncertos.

Advertisements

14 thoughts on “Latvijas Koncerti uzmet

  1. Kāda anonīma radio balss pastāstīja, ka kāds Argentīniešu ansamblis tika uzrunāts spēlēt koncertu Latvijas Koncertiem. Esot maz naudas, ceļam nebūšot. Mūziķi, vēloties nabaga Latviju atbalstīt, nopērk paši avio biļetes uz Latviju, bet Ķirsis beigās koncertu tomēr atceļ. Nu tā sanāca, ne? Normāli. Kāds nezin šo argentīniešu ansambļa nosaukumu?

    Like

    1. Gundai Vaivodei te būtu ko pastāstīt par Ķirša mēģinājumiem piestādīt rēķinus par S. Retla koncerta translāciju. Cipars esot bijis šausmīgs, tikai Retls par savām apraides tiesībām, protams, nebija prasījis ne graša. To visu paturēt gribēja Ķirsis.

      Like

  2. Ai, nu te jau var daudz un dikti
    Bet kas to visu pārbaudīs?

    Esmu dzirdējis par “otkatiem”.
    Shēma sekojoša: Ansamblim konkursa kārtībā apstiprina X koncertus. Perifērijā. bet notiek Y….kas ir nez kāpēc vienmēr mazāk kā X.

    Like

  3. Tas jau nav otkats!!
    Normaala prakse ir – koncerts maksaa piemeeram, 1500.-eur. Bet Kirsis no pashvaldiibas prasa 3000.-!!!! Pashvaldiiba sakontaktee maaksliniekus pa tiesho, prasa, vai nevar sastaavu samazinaat vai programmu saiisinaat.. Bet programmas iistenaa daardziiba sleepjas citur!!!!!

    Publicējis 1 person

    1. Tātad te runa par neētisku rīcību. Tiek prasīta nesamērīga samaksa par pakalpojuma nodrošināšanu (salīdzinājumā ar pašu mākslinieku honorāra izmaksām). Valsts Kontrolei te būtu ko papētīt un sniegt ieteikumus izmaksu optimizācijai. Monopolstāvokļa ļaunprātīga izmantošana. Vai ir konkrēti piemēri?

      Like

  4. ATTOPIETIES, CILVĒKI!!! Latvijas Koncerti G.Ķirša vadībā ir izveidojuši mūsu mazajā zemē tādu kultūrvidi, par kādu citur pasaulē varētu tikai sapņot. Vācijā būtu neiedomājami koncertzālēs redzēt tik daudz jaunu cilvēku klasiskās mūzikas koncertos kā tas ir pie mums. Tas viss ir tieši Latvijas Koncertu nopelns! Šķiet, esam aizmirsuši, ka pirms šīs aģentūras darbības pat LNSO sezonas atklāšanas koncertos zāle bija pustukša. Latvijas Koncerti ilgu gadu laikā ir centušies ievilināt Latvijas klausītāju klasiskās mūzikas pasaulē, un tagad mēs noteikti nevarētu iedomāties pustukšu Ģildi ne LNSO sezonas atklāšanas koncertā, ne jebkurā citā LK organizētā koncertā. Šī klaji destruktīvā nomelnošanas kampaņa ir to cilvēku nopelns, kuri personīgu iemeslu dēļ cenšas sagraut Latvijas mūzikas vidi, lai varētu beidzot paši ”tikt pie šprices”..
    NEESAM ŠAKĀĻI UN NEIZPOSTAM TO LABO, KAS MUMS VĒL IR.

    Like

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s